Mobiel internet

Wat is 4G?
4G is het nieuwste mobiele data netwerk en de opvolger van het 3G netwerk. 4G staat voor ‘4e Generatie’ en geeft aan dat het de volgende stap is in de ontwikkeling en mogelijkheden van het mobiele netwerk.

Voordelen van 4G die je direct merkt zijn een hogere download- en uploadsnelheid en een hogere reactie snelheid (lage latency).

Waarom 4G?
Zakelijke gebruikers mailen en internetten veel met hun telefoon en tegenwoordig ook met een tablet. Het is belangrijk om bereikbaar te zijn voor klanten en collega’s. Niet alleen op kantoor, maar ook onderweg. Optimale bereikbaarheid vraagt om een betrouwbaar netwerk essentieel.

Met 4G kunt u vertrouwen op optimale bereikbaarheid. Hierdoor kunt u altijd en overal e-mailen, documenten doorsturen en wordt u niet belemmerd door de snelheid van mobiel internet.

Watkunt u met 4G?
Verbeterde mobiele productiviteit, bijvoorbeeld;

  • Sneller mobiel internet met lage vertraging (latency)
  • Communicatie met collega’s en klanten via hoge kwaliteit video conferencing
  • Sneller toegang tot files in de cloud en business applicaties

Kostenreductie, bijvoorbeeld;

  • Minder tijdverspilling van medewerkers door real-time file sharing en editing
  • Lagere printkosten door gemakkelijk grote documenten delen tussen devices
  • Faciliteert minder reistijd/kosten door flexwerken en mobiele werkplekken

Innovatieve diensten, bijvoorbeeld;

  • Remote monitoring
  • Augmented reality apps

Wat heeft u nodig om gebruik te kunnen maken van 4G?

Een 4G abonnement
Het abonnement is leidend voor 4G toegang. Bij alle abonnementen staat, duidelijk aangegeven welke abonnementen 4G ondersteunen.

Een 4G toestel
Naast het abonnement is het ook noodzakelijk dat u een toestel heeft dat geschikt is voor 4G.
Let hierbij op dat uw toestel de juiste frequenties ondersteunt voor 4G welke per land kunnen verschillen.

4G dekking
Om 4G te gebruiken dient u zich in een gebied te vinden waar 4G dekking is.

Mocht één van bovenstaande zaken niet aanwezig zijn dan kan geen gebruik gemaakt worden van het 4G netwerk. In dit geval kunt u wel gewoon gebruik blijven maken van Internet via het 2G/3G netwerk.

Er zijn geen aparte SIM-kaarten nodig om toegang te krijgen tot het 4G netwerk. U kunt uw bestaande SIM-kaart blijven gebruiken.
Mocht u nog een oud type (2G) SIM-kaart hebben dan dient u deze te vervangen met een nieuwe SIM-kaart om gebruik te kunnen maken van 4G. Dit kan kosteloos via de klantenservice van KPN.

Snelheid
De vermelde 4G snelheden zijn maximaal haalbare snelheden die alleen onder ideale omstandigheden te bereiken zijn. De snelheid die u in de praktijk ervaart kan lager liggen. Er zijn diverse factoren die de snelheid van de internetverbinding op uw mobiele apparaat (bijvoorbeeld uw smartphone, tablet of laptop) beïnvloeden, zoals:

  • Het type mobiele apparaat dat u gebruikt
  • De drukte op het internet of de internetpagina
  • Het aantal gebruikers dat gelijktijdig gebruik maakt van het mobiele netwerk
  • De afstand tussen uw mobiele apparaat en de zendmast
  • Obstakels, zoals muren en gebouwen, tussen uw mobiele apparaat en de zendmast

Dataverbruik met een 4G abonnement
Alle MB’s die u verbruikt met een 4G abonnement worden op dezelfde manier behandeld, ongeacht of deze over het 4G netwerk afgehandeld worden of over het 2G/3G netwerk. De tarieven voor deze MB’s zijn gelijk en beiden gaan gewoon uit uw betreffende bundel/abonnement.

Bellen met een 4G abonnement
4G is een puur data netwerk. Dit betekent dat om een telefoongesprek te voeren, het nodig is om terug te schakelen naar het 2G/3G netwerk. Dit gebeurt automatisch als u belt of gebeld wordt, maar zorgt wel voor een extra vertraging voordat het gesprek opgezet is. Afhankelijk van wie/waar u belt kan het enkele seconden langer duren voordat uw telefoon voor de eerste keer over gaat als u belt of gebeld wordt.

Als u zich buiten 4G dekkingsgebied bevindt
Als u zich buiten een 4G-dekkingsgebied bevindt kunt u gewoon gebruik blijven maken van internet. U schakelt automatisch terug naar het 2G/3G netwerk. U zult een onderbreking van enkele seconden ervaren bij de terugschakeling waarbij de dataverbinding verder intact blijft. Gedurende de onderbreking zult u geen data kunnen ontvangen en/of versturen.
Zodra u weer in 4G dekkingsgebied komt zal u automatisch weer opschakelen naar 4G. Hiervoor dient uw toestel ongeveer 10 seconden in ‘idle mode’ te staan. Dit gebeurt automatisch als u niet actief data ontvangt en/of verstuurd. De data sessie (bijvoorbeeld de Internet browser geopend hebben) hoeft niet afgesloten te worden.

Wij staan voor u klaar

Openingstijden kantoor
08.30 – 17.00 uur

Voor storingen 24/7 bereikbaar

tel. 088-4448444

contact

Nijhuis Security BV
Van der Waalspark 5a
9351 VC Leek
Telefoon: 088-4448440
Fax: 088-4448449
E-mail: info@nijhuistechnology.nl

bellenmetvoip

Bellen over internet

Nijhuis Telecom VoIP is niet alleen eenvoudig, maar ook nog eens erg voordelig.

Lees meer…

Bellen met VOIP